8.2
hetpaleis, fABULEUS & Moussem Nomadisch Kunstencentrum
© Karolina Maruszak/ Wies Hermans

Dans 14+

Het middelpunt van deze hedendaagse dansproductie is rapmuziek in al zijn vormen: het ritme, de flow, de statements en gebaren, de geschiedenis van de grandmasters tot Kendrick Lamar.

Een groep jonge dansers probeert grip te krijgen op een muziekstijl die generaties overleeft en trends overstijgt door zich telkens opnieuw uit te vinden.

Choreograaf en danser Radouan Mriziga (Marokko, 1985) volgde een dansopleiding in Tunesië en studeerde nadien aan P.A.R.T.S in Brussel. Zijn werk wordt ondersteund door Moussem Nomadisch Kunstencentrum en Kaaitheater waar hij artist-in-residence is. Voor zijn jongerenproductie 8.2 laat Radouan Mriziga zich inspireren door een oude liefde: rap.

Choreografie, concept en vorm Radouan Mriziga Met Tars Couvreur, Amina Iddrisu, Mimbi Lubansu, Ebe Meynckens, Nick Van de Velde, Julie Van Minnebruggen en Sadie Vermeiren Assistentie choreografie Maïté Jeannolin Kostuums Lila John Productie hetpaleis, fABULEUS en Moussem Nomadisch Kunstencentrum Coproductie STUK Met de steun van de Vlaamse Gemeenschap, de provincie Antwerpen, de stad Antwerpen, Leuven en Brussel.

Deze voorstelling werd gerealiseerd met steun verkregen via Tax Shelter van de Belgische Federale Overheid, Tax Shelter fondsenwerving: Casa Kafka Pictures Tax Shelter Empowered by Belfius/Isabelle Molhant.

Toon reacties
Reacties
Dag Bastiaan, dank voor je eerlijke feedback. 8.2 lokt veel reacties uit. Sommigen vinden het juist heel goed. De voorstelling werd geselecteerd voor het TheaterFestival, als één van de beste producties van 2019. Jammer dat het bij jou niet overkwam. Wij zien je graag terug bij een van onze volgende producties.
filip over 8.2 (18/11/2019)
Een blamage voor de hedendaagse dans. Dans was nauwelijks zichtbaar in een nietszeggende choreografie. De dansers halen geen niveau en ogen zelfs lomp als ze hedendaagse dans proberen te doen. Als je weet hoe lang modern dansers trainen om enig niveau te halen dan is deze voorstelling beledigend naar hen toe. Verspilde tijd en geld voor mij.
Bastiaan over 8.2 (16/11/2019)

Ben je gaan kijken naar 8.2 en wil je je mening kwijt? Of heb je meegewerkt aan de productie en wil je vertellen over je ervaringen? Laat hier je reactie achter!

Naam
E-mailadres (niet verplicht)
Reactie
Verstuur
SPEELDATA
> Toon schoolvoorstellingen> Verberg schoolvoorstellingen
20 feb 2020 – ANTWERPEN
13:30, hetpaleis
21 feb 2020 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis
22 feb 2020 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis
04 apr 2020 – UTRECHT
> Toon voorbije speeldata> Verberg voorbije speeldata
VOORBIJE SPEELDATA
13 feb 2019 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis Premiere
15 feb 2019 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis
16 feb 2019 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis
21 feb 2019 – ANTWERPEN
13:30, hetpaleis
21 feb 2019 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis
22 feb 2019 – ANTWERPEN
20:00, hetpaleis
05 sep 2019 – GENT
06 sep 2019 – GENT
24 sep 2019 – BEVEREN
24 sep 2019 – BEVEREN
03 okt 2019 – GEEL
23 okt 2019 – HEUSDEN-ZOLDER
26 okt 2019 – BRUSSEL
30 okt 2019 – AMSTERDAM
31 okt 2019 – AMSTERDAM
01 nov 2019 – LOMMEL
05 nov 2019 – TURNHOUT
05 nov 2019 – TURNHOUT
10 nov 2019 – LUIK
12 nov 2019 – GENK
12 nov 2019 – GENK
13 nov 2019 – GENK
16 nov 2019 – WETTEREN
20:00, CC Nova
20 nov 2019 – LEUVEN
21:00, KULEUVEN
21 nov 2019 – LEUVEN
13:30, STUK
21 nov 2019 – LEUVEN
20:30, STUK
22 nov 2019 – LEUVEN
13:30, STUK
22 nov 2019 – LEUVEN
20:30, STUK
23 nov 2019 – LEUVEN
20:30, STUK
27 nov 2019 – BRUGGE

De zeven dansers zijn prachtig om te zien, in al hun overgave, ­diver­siteit en kleurrijke outfits. Samen met choreograaf ­Radouan Mriziga brouwden ze een fascinerende medley, vol rapflows en moves. Dat gebeurt vaak zonder muziek, terwijl ze steppend complexe ritmes creëren en daarbovenop rhymes citeren. Die ‘naakte’ aanpak legt de componenten van het genre bloot én be­nadrukt het unieke be­wegingsvocabularium.” (****, De Standaard)

Deze website gebruikt cookies. Door verder te gaan op de site ga je akkoord met onze cookie policy.